9 Şubat 2009 Pazartesi

Ayıp Olmuyor mu Vakıfbank?


Ankaragücü maçını televizyondan izleyenler maçtaki Vakıfbank'ın sanal reklamını hatırlayacaktır. 4 futbol kulübüyle yıllar önce taraftar kredi kartı anlaşması yapan Vakıfbank, kredi kartında World sistemine geçmesinden dolayı kart tasarımlarını yeniledi ve yeni bir reklam kampanyası başlattı. Kampanyada "Aşkı Senden, Kartı Bankandan!" sloganı kullanılırken mecra olarak da Süper Lig karşılaşmaları ve spor gazeteleri tercih edildi. Buraya kadar kampanyayla ilgili bir sıkıntı yok. Herşey olması gerektiği gibi.

Ben de bir Trabzonsporlu ve de kredi kartı kullanıcısı olarak istedim ki kartla yapacağım alışverişlerden kulübüme katkı olsun. Bu sebepten Ankaragücü maçının devre arasında http://www.vakifkart.com.tr/ adresine girerek kart hakkında detaylı bilgileri ve nasıl başvuru yapabileceğimi öğrenmek istedim. İlgili sayfada, kart başvurusu kabul olanlar için bir de atkı-bere promosyonu olduğunu görünce daha da çok sevindim. Nihayet birileri spor odaklı iletişim yaparken doğru hamleler yapıyor diye geçirdim içimden. Taa ki, diğer kulüp kartlarıyla ilgili bilgilere bakana kadar.




FB, BJK ve GS Taraftar kredi kartları için, başvurusu kabul edilen ilk 5.000 kişiye promosyon veren Vakıfbank, Trabzonspor taraftar kredi kartında ise ilk 2.000 kişiye lisanslı ürün promosyonu veriyor. Trabzonspor'un, sözünü ettiğim kart sistemine dahil edilmesini yerinde bir hareket olarak değerlendirsem de buna teşekkür edecek değilim. Neticesinde Vakıfbank Trabzonspor ismi sayesinde yeni müşteriler ve dolayısıyla gelir elde edecek. Trabzonspor'un sisteme dahil edilmesini, yöneticilerinin "bu kulübün büyüklüğünün farkına varmış olmaları" olarak yorumlayabilirim.

Ancak, Trabzonspor'u ciddiye alan bu yöneticilerin, böyle bir kampanyada, bu şekilde bir ayrımcılık yapmalarını içime sindiremem. Vakıfbank yetkilileri en kısa zamanda yaptıkları hatanın farkına varmalı, promosyon kampanyasında da eşitliği sağlamalılar. Aksi takdirde kriz kapıda.

Hiç yorum yok: