Sporun, daha doğrusu futbolun endüstriyelleşmesinden sonra, artık kulüplerin gelir kalemlerinde çeşitlilik ve artış olduğunu hepimiz biliyoruz. Bu gelir kalemlerinin başında da kulüplerin kendilerine ait mağazaları ya da perakendeciler vasıtasıyla lisanslı ürün satışları geliyor. Bu konuda profesyonel çalışan kulüpler emeklerinin karşılığını Fenerium örneğinde gördüğümüz gibi fazlasıyla alabiliyor.
Bir giyim markası, ürünlerinin tanıtımı amacıyla gazete/dergi/internet mecralarını kullanmak için hatrı sayılır paralar öderken, futbol kulüpleri kendileri haber değeri taşıması sebebiyle böyle bir şey için tek kuruş harcamamaktalar. Şöyle ki hemen her gün her gazetede bu futbol kulüplerinin antrenmanlarından, maçlarından, etkinliklerinden fotoğraflarıyla birlikte haberler yer alıyor. Bu bakımdan birere giyim markası olarak görebileceğimiz kulüpler, aslında bedavaya ürün tanıtımı ve defile yapmış sayılırlar. İşte bu yüzden idmanlarda, maçlarda ya da kulüp etkinliklerinde kullanılan ürünlere özen gösterilmesi şart.
Yukarıdaki fotoğraf 10 Şubat'ta Trabzonspor'un sabah idmanında çekildi ve kulübün resmi sitesinde yayınlandı. Kaleci Tolga'nın giydiği eşofmanın önündeki Avea yazısı soyulmuş ve kötü bir görüntü vermekte. Bu ürünlerin sezon başında çıktığı düşünülürse, açık açık "aldığınız ürün 6 ayı bulmadan deforme olur" imajı veriliyor.
Kulübün "vitrini" diyebileceğimiz bir yayın organında, satıştaki bir lisanslı ürünün tanıtımı bundan daha kötü olamazdı. Bu ürünü gören taraftara resmen "ürünü alma" denmesi çok vahim bir durum.Hani bazen markalar hakkında dedikodu çıkartılıp, karalama kampanyası yapılır ya, maalesef biz bu karalama kampanyasını kendimiz yapıyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder